Lång dag!

Idag har jag och mamma åkt runt och kollat saker innan vi kom till stallet. Yngve fick vila idag eftersom han gått i en vecka nu. Men efter att ha pratat lite med min tränare Lisa så kom jag fram till att han skulle promeneras lite i ridhuset. 
Nu är det ju bara is överallt verkligen så hästarna kan inte röra sig ordentligt i sina hagar. Det blir liksom att de går och spänner sig hela tiden, precis som vi gör när vi går på is. Så han fick gå av sig lite i ridhuset med mig innan han fick gå in. 
 
Myste lite extra idag med honom eftersom han vilade och han skötte sig bra! han var faktiskt (ganska) duktig idag när jag ledde honom. Han sprang aldrig iväg och blev inte rädd för något, tjoho! 
 
Åkte typ hemifrån vid 12 och är hemma nu, puh. Nu ska jag jobba lite matte!

 
Yngve för någon dag sedan i sitt täcke som vi vann för bästa tävlingsekipage på häst hos Väsby :) 

Kommentarer
Postat av: Ema :>

Fin häst :)

2013-01-04 @ 21:46:17
URL: http://amoudruz.blogg.se/

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0