Kort och långsiktiga mål

Tipsare: Sandra

         Kortsiktiga mål
  • Jobba ännu mer med att få henne lägre i formen, men vi är redan på god bit!
  • Få bort att hon kickar i galoppfattningarna helt! Har absolut blivit bättre än för ett år sen. Hon förstår liksom ordet galopp och vad som innebär med det. Så när Kjelle säger ''förbered galopp'' så vet hon vad som väntar, och taggar till, väntar på galoppskänkeln liksom. Så när jag väl gör en galoppfattning så blir hon så glad så hon kickar,haha! Därför går det så mycket bättre på tillexempel en framridning då jag rider själv och bestämmer självständigt vart det är galopp och inte, för då vet hon inte vad som väntar.
    Sen har jag också blivit bättre på att inte göra en tydlig galoppfattning, alltså det räcker med att jag skjuter fram höften och då blir det galopp, vilket är väldigt skönt! Kicken beror mycket på att hon inte behöver skänkeln för galopp, det räcker med höften.
  • Att vänster galoppen ska kännas lika bra som höger galoppen. Få henne mer rundare i vänster alltså.
  • godkänd procent på alla kommande hemmatävlingar (LB:2 och LB:3)
  • Få åtminstone 55% på lokala nu i vår. Hon har varit ute nu en gång (Vällingby) på 4-5 år. Hon hade en paus där ett tag, då hon inte tävlades lokalt. Varför var för att ingen ''satsade'' på henne. Men nu är det hon och jag, och vi ska tränatränaträna så hon känner sig bekväm lokalt. Hon kan, men somsagt det var ett tag sen sist hon tävlade lokalt.

    Långsiktiga mål
  • Att hennes spändhet ska vara borta helt på tävlingsplatsen, och att vi kan börja fokusera oss på vägarna mer och delarna. Nu blir det mycket att jag bara försöker hålla mig lugn, och även henne. Men måste tillägga att jag förstår att hon är spänd nu!!
  • Eftersom det inte är jag som bestämmer tävlingarna och klasserna helt, så kan jag ju inte sätta upp mål om tävlingar så mycket. Men skulle vara hur kul som helst att starta någon LA lokalt i framtiden med henne. Vi har redan ridit LA på hemmaplan, men somsagt på lokalt skulle vara kul!
 

Kommentarer
Postat av: Tuuli Elmgren

Skulle ni kunna skriva lite om ridvägarna på Grana och visa lite bilder? (:

2013-01-05 @ 22:08:17
URL: http://tuulielmgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0