Hoppning två dagar i rad

Hoppning dag 1; Lektion för Leif
Igår så var det då hopplektion för Leif. Vi började med att travhoppa en oxer vilket gick hur bra som helst, bättre än vad jag trott! eftersom jag är så dålig på att hoppa lät jag Yngve sköta taxeringen osv och det gjorde han super bra!
 
Sen så började vi hoppa studs på en båge. Yngve ville inte riktigt men det kan ha berot på att jag var lite feg ;) Tycker studs är lite obehagligt men blev lite arg på mig själv och då gick det bra! 

Sedan hoppade vi studs på andra sidan riduset i en båge och sedan hoppade i ett räcke på kanske 60 cm. 
 
Efter det var det en bana som löd, fyra studs på båge, oxer snett igenom fyrstuds och sedan räcke. Första gången gick det bra, blev lite ojämt takt då han drog iväg lite efter studset så jag ville göra igen och då blev det verkligen perfekt. Han hade superfin galopp hela tiden och kom rätt på alla hinder och då låg de ändå på typ 80 cm ;)
 
Erika och Ulirika filmade men har inte fått någon än så det kanske kommer senare!
Idag:
idag så var tanken att rida lite dressyr men lät några bommar och stöd vara kvar från då Tove hoppade. Då vi kom in i riudhusert var dock Yngve väldigt trött, eller kanske mer less typ. Så lät honom rulla över några studs ett par gånger och det tyckte han var jättekul! Och Även idag fick han en mycket trevligare galopp! Tove la upp det till ett hinder senare och då hoppade jag det ett par gånger som kanske låg på 60-70 cm (: 

Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0