Att vara modig/orädd

Jag anser mig vara ganska orädd när det kommer till ridningen. Det betyder inte att jag inte har respekt för hästarna, det har jag verkligen. Men jag är inte rädd för hästar som är heta, bockar, stegrar eller liknande. Jag tycker om utmaningar, men i mild grad.
Jag har en förkärlek till fart. Det är underbart att galoppera i full fart över ett öppet fält, och i dem lägena känner jag aldrig någon rädsla. Jag släpper allting och njuter av nuet. Det är helt underbart.
Det är inte bara ett sätt för mig att släppa allting, det är också ett sätt för hästen att få sträcka på sig. (Nästan) Alla hästar mår riktigt bra av att få sträcka ut i galopp då och då (gärna en gång i veckan).
 
Jag har inte alltid tyckt om fart, när jag red på ridskola tyckte jag inte alls om när det gick fort i galoppen men då var jag inte heller van. När jag hade haft min foderponny i ett halvår så blev jag modigare och tyckte att det var jätteroligt att galoppera.
När jag sedan gick London (min förra d-ponny) så var det bästa jag visste att galoppera snabbt utomhus, och det uppskattade han till max! 
Det viktigaste är att man alltid känner att man har kontroll. Man måste ha kontroll.
 
Min största styrka är nog att jag alltid (nästan) är lugn. Amoure får sina små ryck ibland, skuttar iväg i bockningar och caprioler då han blir alldeles överladdad, men jag håller mig lugn, säger till och gör om/fortsätter som om ingenting har hänt. Men jag vet samtidigt att jag alltid har kontroll.
 
Tänk på det nästa gång du blir rädd - Är det du som har kontroll? Då har du med största sannolikhet inget att oroa dig över :)

Kommentarer
Postat av: Emma

Hej! Hur fick du/ni så att i sökmontern står det: http://granaryttarna.se Jag vill också ha det fast med min adress som är nu emmamar.blogg.se Men jag vill ha emmamar.se hur får man det?? Tacksam för svar!!!!!!

2013-01-15 @ 15:46:34
URL: http://emmamar.blogg.se
Postat av: Alva

Hej! Superfin blogg ni har! :)
Det skulle betyda jättemycket om ni skulle vilja kolla in på min hästblogg och lämna en kommentar eller två! :) Jag skriver om mitt liv, och min ponny som jag tävlar & tränar! Hoppas ni gillar bloggen och fortsätter läsa! :)

Allt bra med er idag? :)

Kram, Alva

2013-01-15 @ 16:11:37
URL: http://alvac.webblogg.se
Postat av: Smryttarna - Therese & Jennifer

Hej, vad tycker du om mitt inlägg? Håller du med mig om att ponnyryttare behandlas annorlundare av vissa hästryttare? Kom gärna med din åsikt :)

Postat av: linn

Bildbomb på London!
:D

2013-01-15 @ 21:12:45
URL: http://linnhagstedt.se

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0