Amoures mat

Amoure äter absolut inget speciellt, men jag tänkte ändå dela med mig lite om hur jag tycker och tänker angående foder. 
Jag tycker att en häst som klarar sig på endast grovfoder ska äta endast grovfoder, men kanske lite extra mineraler eller liknande.
På Grana får hästarna fyra mål om dagen, morgonmål klockan sju, lunch klockan tolv, intag vid fem/sex och kväll vid nio.
Vid samtliga fodringar förutom lunchen får hästarna kraftfoder, men jag har valt att ge Amoure kraftfoder endast på morgonen och kvällen eftersom att han knappt äter något alls.
Hans foderstat ser för närvarande ut som följer:
Morgon:
2 kg hösilage
2 dl müsli
Lunch:
2 kg hösilage
Intag:
3,5 kg hösilage
Kväll:
3,5 kg hösilage
2 dl müsli
½ dl mineraler
 
Müslin Amoure äter är Mustangs Müsli Orginal som är helt havrefri :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0