Klippt den lilla ponnyn

Jag har fått en lättare hjärnskakning så idag var jag ordinerad vila, tyvärr lyckades jag inte hitta någon ryttare till Amoure så han fick vila men jag lyckades till slut få mina föräldrar att ge med sig och låta mig åka till stallet i alla fall :) Väl i stallet fick Amoure en rejäl omgång med klippmaskinen. 
 
Det såg verkligen inte ut som att han hade mycket päls men han har väldigt tät men kort päls, och han blir därmed väldigt lätt svettig i till exempel isolerade ridhus nu under vintern.
Nu blev han i alla fall av med all päls och det kändes skönt att få det gjort, annars hade jag varit tvungen att klippa honom imorgon och då hade det blivit lite stressigt eftersom att jag måste till stallet innan skolan :)
Klippte halva frambenen idag också, mest för att prova om det gick att klippa Amoures ben och det var inga som helst problem :)

Kommentarer
Postat av: Anna

Vilken duktig ponny han är! <3

2013-02-15 @ 20:29:20

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0