Dagens dressyrpass

Idag red jag lite dressyr på Yngve i ridhuset medan mamma red lektion på Xfile. Kände inte riktigt att det var dags för lektion eftersom han vilat till och från senaste veckan. 
 
Han kändes betydligt bättre än förra helgen så vilan och massagen måste gjort en del, skönt! Red inte så hårt men tyckte det kändes bra. Inte världens bästa känsla men kanske inte så konstigt då man inte ridit dressyr på över en vecka. Dessutom red jag i mina nya stövlar som är hårda som sten = går inte att använda skänkeln överhuvudtaget.
 
Mest nöjd var jag över att han laddade i galoppen då jag red igenom LB:1. Kul! Red som sagt inte så hårt pch han var så nöjd efter! Imorgon blir det nog att skritta ut (om det inte är för halt) Och på söndag, om jag hinner, Lisa lektion!
 
Alltså sötisar! (Min häst är nog den finaste hästen på hela jordklotet)


Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0