Gårdagen!

Igår så åkte Amanda med mig till stallet, kul :) Vi tog in Sprätta för ridning och gick till ridhuset! 
 
Det blev ett lugnt pass idag också där inne. I skritten jobbade jag på med skänkelvikningar först. Hon var väl inte så glad idag, haha, protesterade och fattade inte poängen med att flytta från väggen och tillbaka igen. Hon gjorde det iallafall med mindre protester och blev ju ändå bättre och bättre. 
Jobbade sedan med öppnor längs långsidan vilket inte är nytt för henne men idag var rena rama arabiskan för henne. Jag fick nöja mig med några korrekta steg här och där, annars försökte hon trycka upp sig i väggen, kroka runt som en banan och bara stoppa upp eller så, det löste sig okej, men inte alls super! Som sagt några korrekta steg här och där fick jag vara glad för idag. Travade runt lite grann och gjorde några skritt-trav övergångar vilket kändes helt okej det med, hon var lite för taggad bara, haha. 
 
Det jag menar när jag säger att jag får vara glad för något som inte alls kanske är bra "för dagen" liksom är det att hon är ett väldigt rödhårigt fuxsto, haha. Hon har så mycket huvud ibland och just nu jobbar jag på en annan slags relation än vad vi haft tidigare, så även om jag vet att hon kan vissa saker så kräver jag inte att hon ska göra allt på sin bästa-nivå varje för hon är inte stark nog för det än anser jag. Hon är sent tagen, hon har haft problem med skador, humör och allt sånt så jag får ta henne för vad hon är och jobba på det sätt jag tycker känns bäst för stunden helt enkelt. Det är ingen idé att planera långt med den här hästen, hon hittar på sina egna ideér ändå, haha! 
 
Amanda filmade lite från ridningen, jag kanske kan lägga upp det om vi lyckas fixa den, haha! 
 
Bild efter det andra ridpasset på hemmaplan :) 
 
/Martina
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0