Dags att gå vidare

Idag har jag gjort något som jag egentligen aldrig haft några planer på att göra – flyttat från Grana.

Det var egentligen inget som vi hade planerat, det bara blev så. Främsta anledningen är avståndet. Har jag tur tar det mig 1 timme enkel resa ut till Grana, oftast 1½. Det är 2-3 timmar tur och retur varje dag och nu har jag bytt det mot 5 minuters cykelväg och 15 minuters gångväg.

Stallet vi har flyttat till heter Överby och är en ganska stor ridskola i Sollentuna. Det känns väldigt konstigt att stå på ridskola och det har jag egentligen aldrig tänkt att det skulle passa mig men värt att prova är det allt. Privatstallet är ett helt eget stall vilket gör att det inte alls blir lika mycket rörelse som i ett rent ridskolestall och det tror jag kommer att passa Amoure – han gillar när saker händer runtomkring honom och nu blir det nog alldeles lagom.

Den största skillnaden för mig kommer att vara att jag kommer kunna ta mig till stallet helt själv utan att behöva anpassa mig till bussar och tåg som är sena, inställda och så vidare.

 

Vad kommer då detta betyda för bloggen? Min plan är att fortsätta blogga här – förstås – och det hoppas jag att ni också tycker är okej trots att jag inte kommer att vara någon riktigt ”granaryttare”, men det var ju faktiskt jag och Amanda som myntade begreppet så jag kommer alltid vara en, på ett sätt. 


Kommentarer
Postat av: Josefin

Vad kostar det att ha häst i stockholmstrakten? Tänkte främst på stallhyran. Tycker det är lite intressant att jämföra hur olika det är på olika platser i landet :)

2013-08-31 @ 19:05:06

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0