Amoure 12/8-13

Idag blev det ett dressyrpass för Amoure innan hovis kom :)
Började med att jobba väldigt basic med serpentinbågar, övergångar och tempoväxlingar, sådant som jag använder mig av varje ridpass.
Red sedan lite skänkelvikningar på diagonalen och hörnlinjen, halter och jobbade med att ställa och motställa på volt.
 
I galoppen påbörjade jag arbetet med enkla byten. Jag känner att Amoure har kommit så långt i sin galopp nu att det är dags att komma vidare. Han tyckte att det var lite jobbigt att gå direkt från galopp till skritt, så jag lät honom ta något travsteg däremellan men fattningarna från skritt var precis lagom kvicka och det kändes att han satte sig på rumpan. Jätteroligt (:
Amoure låg och sov när jag hämtade honom och tyckte att jag störde...

Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0