Varför ska allt vara så dyrt för?

Jag vill verkligen spara mina pengar nu, men det verkar omöjligt när hästen behöver nya prylar. Och även ryttaren.
Min Lamicell Master hjälm har hängt med i 3 år nu och jag vet inte hur många gånger jag blivit knockad av Amoure och "skärmen" har lossnat, nu går den knappt att få på plats igen vilket är synd då jag verkligen älskar min hjälm!
Sedan är det andra jag behöver ett vanligt regntäcke, med hals. För det första så har jag bara ett helt regntäcke, och för det andra så behöver jag ett med hals eftersom att Amoure annars får gå ut med 400g vintertäcke inför tävling (för att han ska få gå ut i någon timme, onödigt att duscha honom på nytt). Inte kul med så tjockt täcke i värmen...
Ibland blir jag riktigt sur över att jag håller på med en så dyr sport. Varför kan inte allt vara billigt?!
Täcket är från Hööks och hjälmen av märket Scharf och finns att köpa HÄR.

Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0