Svar på tal

Postat av: cecilia

Hej! måste bara fråga dig..du har skrivit lite om hur du tycker att det är dåligt att folk tävlar för låga klasser och plockar rosetter? Du söger ju att yngve är la/msv i många moment, så varför anmäler du dig då till lc?? säger det inte lite emot sig självt? :) undrar bara din syn på saken! du säger att du börjar få riktigt höga poäng i lb vilket är jättekul men vaför så lc??

 

Svar:
Jag förstår verkligen frågan! 

Ska försöka förklara. 

När jag köpte Yngve var han inte en dressyrhäst och han hade aldrig tävlat tidigare. Så även om jag började få koll på honom hemma var det en helt annan sak på tävling, i början gick han tillexempel inte fram till dommaren osv. 

Nu har vi tävlat i ett år och det är betydligt bättre men han kan fortfarande stanna och fjanta sig, som sist tillexempel och då red vi på 59% i en LB:2. Jag har aldrig vunnit en LC, eller aldrig vunnit över huvudtaget, lokalt. Jag har blivit två och ridit som högt (lokalt) på 67%. I en LC har jag aldrig ridit över 65%. Jag ska sluta rida LC efter den här våren men eftersom han inte är helt stadig i LB än och fortfarande kan göra stora missar rider jag fortfarande LC. 

Men ja, han går LA (delar ut MSV) hemma men inte alls på tävling, och därför tävlar jag fortfarande lägre klasser! Men nu har jag debuten i LA planerad, så hoppas att det går bra så vi kan lämna LC bakom oss! 

Hoppas jag svarade på frågan bra!

Kommentarer
Postat av: Amanda

Det där ska man alltid tänka på innan man anklagar folk för att starta "för lätta klasser". Det kan faktiskt finnas väldigt goda skäl till att man gör det. Jag tycker det är värre med folk som t ex anmäler sig till LA trots att de inte ens rider på godkända procent i LC eller LB. Varför gör man det? För att kunna säga att man tävlar LA, eller..? Pinsamt och varken schysst mot en själv eller hästen.

2013-04-19 @ 09:02:44
Postat av: leavanny.blogg.se

Snygg header :)

2013-04-19 @ 14:31:09
URL: http://leavanny.blogg.se/
Postat av: Tuuli Elmgren

Sv; Alltså Amanda, London är till salu och detta är en sak jag SKA göra med honom. Tycker att du låter otroligt nedlåtande, som om vi redan misslyckats. Du har inte sett oss än och du kan gärna komma och kolla när vi debuterar LA:n.

Svar: Jag förstår att du verkligen vill göra det med honom och jag kan tänka mig att det går bra hemma med LA också! Men jag tycker ändå att det är bättre att klara av en klass i taget, det är roligare för ryttaren och hästen!
Tove Nodemar

2013-04-19 @ 21:11:32
URL: http://tuulielmgren.blogg.se/
Postat av: Tuuli Elmgren

Sv; Kanske för dig och andra ryttare, men vi gillar utmaning och att sitta och hacka på LC:n som ändå aldrig fungerar gör det bara sämre för oss. LA:n funkar så mycket bättre.

Svar: Jag hoppas det, för er skull! Men bli inte besviken om LA inte fungerar :/
Tove Nodemar

2013-04-19 @ 21:43:23
URL: http://tuulielmgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0