Sollentuna RK lokal hoppning 20/4-13

Oerhört lång dag var det alltså, jag startade inte första klassen förrän vid fyra så Amoure fick stå mycket i transporten och det märktes att han var lite trött.
 
LC - 90 cm - bed. A (avd. b)
Jag red fram ute på vägarna, hittar väldigt bra eftersom att jag bor där, så vi travade och galopperade lite i skogen och sedan gick vi direkt till framhoppningen. Hoppade inte så mycket på framhoppningen men han kändes fin och hoppade bra.
Inne på banan var Amoure väldigt pigg, men framförallt springig (antagligen p.g.a. att han var lite trött i huvudet) så han hoppade av lite nära. Fick två nedslag på en bruten linje men annars kändes det ganska bra.
8 fel
LB - 100 cm - bed. A (avd. b)
Amoure hann precis äta lite medan jag gick banan mellan klasserna så det var ju bra. Behövde inte rida fram så länge men hoppade fram en del, han har nog aldrig hoppat så stort på 1 m hinder (betydligt större på 90 dock av någon anledning...) så jag flög lite som en vanta på framhoppningen kände jag, med långa tyglar och allt.
Gick i alla fall in på banan med en bra känsla. 
Det var alltså vår andra 1m och sprången kändes mycket bättre, dock var han som sagt trött så han hoppade av lite nära på flera hinder men det var 3 hinder han inte hann upp med frambenen på. Sista ned var lite mitt fel då jag trodde han skulle hoppa av tidigare och hamnade lite i framvikt.
12 fel
Nöjd med dagen, andra LB:n på en väldigt trött ponny som ändå går in och hoppar allt jag styr på, så duktig <3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0