Senaste dagarna

Bloggningen kanske inte blir det bästa från mig den här veckan eftersom jag pluggar körteori och är typ det jobbigaste jag gjort i hela mitt liv hahaha. Igår satt jag nio timmar i streck, wooh! Men ska göra mitt bästa!
 
Måndag:
Mamma red ut på slingan med Yngve och jag gick med med hundarna. Yngve var inte så trevlig om man säger så. Han var vettskrämd för allt och inget. Försökte bokstavligen sticka med mamma 6-7 gånger. Jobbig. Han fick i alla fall röra sig i alla gångarter trots att han var väldigt spänd.
 
Tisdag:
Jag red ute på ovalen (typ en liten slinga runt våra hagar och sjukhagar) med honom. Började jogga lite lätt, lång och låg och då kändes han fin. Sen började grannarna till gården bygga och skramla med byggmachiner vilket gjorde att jag spände mig för att jag förväntade mig att han skulle göra det. Det ledde bara till att han spände sig. Red utan sporrar också. Men han var framåt och lyssnade bra, det var inte världens bästa form men han hade nog garanterat träningsverk från söndags. Jobbade lite förvändgalopp, skänkelvikningar, kvicka halter och igångsättningar, galopp från skritt osv. Han gjorde allt jag bad om så i helheten är jag nöjd. 
 
Onsdag:
idag ska lillen få hoppträna för Eva med min lillasyster Linda som han gör varannan onsdag. Kommer nog bli skojs! Får se om jag hinner dit och titta eller om jag drunknar i plugg ;)
 
Yngve bad mig att köpa luddet till grimman, han är ju ändå "Snyggve" ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0