Lisa lektion söndag 14 April

Igår var en lång dag! Först åkte jag till stallet med Toves pappa och fixade Amoure åt Tove medan hon jobbade, sen åkte vi mot Väsby! Kunde dock inte stanna för sista klassen utan åkte tillbaka till stallet för att rida lektion.
 

Kändes jättebra på framridningen, han vart lite spänd bitvis men gick att jobba bort ganska lätt. Vi började lektionen med att jobba med slutor i galopp på en volt. Ganska svårt för honom men jag tyckte det faktiskt gick bra! Han kämpade verkligen. 
 
Efter det gjorde jag några skänkelvikningar som satt jättebra! Lisa tycker de bara blir bättre och bättre, hur kul som helst! 
 
Efter det red jag LB:1an bara för att checka av liksom. Hela programmet kändes jättebra. Bara lite strul i halterna men det var missförstånd eftersom vi tränat så mycket ryggningar. Dock kan han rygga så ska sluta lite med ryggningar just nu. Han bytte faktiskt galopp en gång precis innan övergången från ökad galopp till trav, lite synd. Men det var inget mer än det, programmet känns jätte lätt och hoppas att vi gör 0 missar i helgen. 
 
Efter lektionen red jag några halter själv och då satte han dem så fort han förstod. 
Känslan på honom var under hela passet underbart! Älskar att rida den här lillen just nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0