Hur ser våra veckor ut?

Tipset kommer ifrån Cornelia
 
Jag tycker det är väldigt väldigt viktigt med variation, speciellt om man har en häst som behöver motivation! 
 
En häst ska ridas utomhus två till tre dagar i veckan (Om vädret tillåter). Yngve är väldigt jobbig att rida ut på men då rider jag runt stallet på olika vägar så han känner sig trygg, bara han får slippa ridhuset! Oftast blir det en uteritt bort från stallet per vecka med. Ibland rider jag dressyr ute, tränar halter, skänkelvikningar, öppnor osv. Han älskar det! Vi har ju en låång slinga och där rider vi väldigt ofta. 
 
Sen går han hopplektion han varannan vecka för att han tycker det är kul! Ibland blir det även markarbete andra veckan. Sen går han alltid en dressyrlektion per vecka och ibland tävling. Sen rider jag en dressyrträning själv inne per vecka också. 
 
Ungefär så ser det ut!
Eller så här!
Eller som den här veckan
 
Tycker ni detta är bra eller skulle ni göra annorlunda? 
 

Kommentarer
Postat av: ellacorren.blogspot.se-Cornelia

Tack för svaret!

2013-04-18 @ 17:07:35
URL: http://ellacorren.blogspot.se

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0