Årets första terrängträning utomhus

Jag satt på en lycklig och laddad Amoure under gårdagens terrängträning, som var den första utomhus för i år.
Tränade för Lena Bredberg, min hopptränare, på Näs' bana i Rimbo.
Vi började med att hoppa en del olika hinder, både ett och ett samt små slingor och linjer. Avslutade med en bana på 15 språng. 
Amoure var helt otrolig hela träning, jag bara styrde (och bromsade) på alla hinder och Amoure var som en liten tiger när han flög över alla hinder, trots att de kom direkt ur sväng och han aldrig sett dem tidigare. Riktig stjärna!
Banan på slutet gick fort och han flög över allt. Banan innehöll också några ganska tungridna backar, och både jag och Amoure älskar när det går upp och ner, så det passade oss alldeles utmärkt. 
 
Fick mycket fina lovord från Lena och Maria (Lenas dotter) som båda tycker att Amoure är en riktig stjärna som trots sina ynka 6 år och femte gången i terrängen hoppar allt jag styr på, hur konstigt och högt det än är. Och underbart roligt var det också :D Amoure såg så lycklig ut efter, på terrängbanan är han verkligen i sitt esse.
 
Majoriteten av sprången, dock inte banan ;) Eftersom den gick över hela terrängbanan.

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Gud va duktig han är för att vara så ung! Och du ärockså duktig såklart ;)

2013-04-29 @ 16:03:13
URL: http://mikzzan.blogg.se
Postat av: Malin

Ser super kul ut ju! :)

2013-04-29 @ 21:45:44
URL: http://malinottenback.blogg.se
Postat av: Sofie

Guud vad kul det ser ut! Och vad duktig han är! :D

2013-04-30 @ 20:10:27
URL: http://www.loewen.blogg.se

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0