Tusseträning

Idag hopptränade vi för Tusse, vilket gick jättebra trots en liten duns i marken, haha ;)
Vi började med att värma upp självständigt, sedan red vi serpentinbågar runt hinder längs ena långsidan i trav vilket gick bra. 
När vi började hoppa var det på fyra kryss som stod snett längs långsidan, mellan dessa skulle vi lägga en volt. Började i trav och gick sedan över till galopp. Detta gick bra men är en liten svår övning för Amoure, blev bättre och bättre med rätt galopp och sådär när vi inte hade volter :)
Avslutade denna övning när det var räcken på 80 cm och då druttade jag i backen, haha! Vi hade precis hoppat klart hela serien och jag tänkte runda konen på vänster sida (=rätt) men det tyckte inte Amoure som drog järnet åt höger så då landade jag i marken och Amoure var duktig som hoppade undan från mig :)
På slutet hoppade vi en liten serie med bommar/studshinder och sedan en oxer som i slutet låg på 110 cm och Amoure (dock något på) seglade över som ingenting :)
 
//Tove
(kan inte ladda upp bilder av ngn anledning)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0