Torsdag/Fredag/Lördag

I torsdags var tanken att rida ut men Natta var i stallet, och henne har jag inte träffat på jättelänge!! så då blev det att vi red tillsammans i ridhuset istället eftersom hon skulle träna LB:2an som jag också ska tävla!
 
Vi skrittade fram ute och väl inne kändes han pigg och glad. Passet gick väl i början kanske inte helt ok. Han hostade väldigt mycket så fick ta en paus. Sedan då jag galopperade kändes han halt. Eller galoppen var bara jätte konstig. 
tänkte att jag skulle ta galoppen i andra varvet för att kolla och galoppen blev bara bättre och bättre desto mer han fic galoppera. Tillslut var den bra. Tänkt att jag bara skulle rida igenom programmet en gång och då var han jättefin! Typ ingen miss. Det blev att några var ivägen så fick avbrytra och så men annars kändes allt väldigt bra! Red bara typ 35-40 minuter 
Fredag:
Tanken idag var att rida ut men innan jag åkte till stallet fick jag hög feber, började hosta och mitt huvud kändes som om det skulle sprängas bokstavligen. Åkte till stallet och fick hjälp av några i stallet vilket var väldigt väldigt snällt!
Red ut på Yngve barbacka nere på slingan ett varv i skritt innan jag gick upp igen. Red runt på en oval bana ute lite i trav. Yngve jätte pigg och glad! Galoppen idag kändes mycket bättre men red inte alls länge eftersom jag mådde piss. 
 
Lördag:
Först red jag Oreo. Min lilla syster red Roy, en B ponny. Vi ska ta hand om dem imorgon också för familken Hjerten är bortresta (: 
Martina frågade om vi ville rida ut till högvreten och det ville vi! Men en bit bort började det hagla och det slutade inte så vi gav upp så vi var helt genomblöta. Vi gick till ridhuset istället. Det var tur för det började hagla stora bollar typ och det lät som om hela ridhuset skulle braka. Helt sjukt. Det lät så mycket så jag fick ont i öronen typ. 
Jag jobbade på att Oreo skulle ta lika mycket stöd på båda tyglarna och det gick faktiskt väldigt bra! Red bara typ 30 minuter. 
Sen skrittade jag barbacka på Yngve lite. Han var pigg idag med och jättefin! Gjorde mycket öppnor och slutor. Sedan red jag lite på ridbanan i många volter och så! Travade lite med och gjorde volter. Det ända jag stör mig på är att han är superpigg men så fort man böjer honom lite blir han så otroligt långsam. Red lite i galopp och det var helt ok. 
Sedan red jag lite ute på ovalen igen då blev han superfin verkligen. Gjorde lite fattningar från trav och han var jättefin så testade göra från skritt och det var de bästa fattningarna han gjort från skritt hitills! Han har typ inte ens kunnat göra det förut. Så drog lite på gränserna och gjorde även från halt som han gjorde super! DUUKTIG! 
OBS jag rider ju alltid med sporrar men han gjorde allt detta idag utan sadel, sporrar eller spö!
Taggad inför imorgon!
ååhååh är han inte bara världens finaste! Dör typ lite. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0