Sista LB:1an Sveden dressyrmeeting

Tyvärr kommer ni inte få se LC:2an där jag kom trea och den andra LB:1an för mamma raderade dem innan jag hann se dem..
 

Jag kände redan på framridningen att jag inte hade med bakbenen som jag ville och var tvungen att rida med spö en kort stund. Framridningen var jag ganska besviken på och kände mig inte superpepp på att gå in i ridhuset. 
 
I ridhuset kändes det redan bättre. Fokuset på framridningen var ju att extra böja honom och få bort att han nästan hela tiden är rakställd. Men han kändes betydligt bättre runt skänkeln. 
Dommaren var trevlig och frågade om jag var redo innan och ringde i klockan. Besvikelsen slog mig direkt då han ställde sig snett i första halten. Jag tänkte typ "vafan" eftersom jag lätt kan ta 8or i inridning och uppridning. Men så red jag vidare. Travökningen var inte alls bra. Han ökade inte speciellt mycket och dog helt vilket han inte brukar. Andra galoppfattningen tog han allderes för sent och uppridningen blev sne igen. 
Helheten var väl att ridmessigt var han bättre, mer rund osv men vi gjorde fler missar. Jag var inte riktigt helt nöjd men han var också ganska trött efter tre dagar. 
 
Jag tänkte att om jag har tur hamnar jag runt 60 men chansade på 56. Haha förstår ni schocken då man får 66.9%?
Låg etta till sista ekipaget vilket hade tävlat på intermediere så det var kanske inte så konsigt. Hon hade fått över 70 i alla klasser så hon var dömd till att vinna. Men att bli tvåa var i alla fall väldigt kul!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0