Gårdagens ridpass

Först red jag i min markarbetes/hopp grupp som jag rider i varannan onsdag, fick rida Korvete. En storhäst född 2005.
Mitt första intryck när jag tog tyglarna var att hon var väldigt mjuk! Genade lite i hörnen men det blev bättre och bättre!
Vi "värmde" upp hästarna i alla gångarter, gjorde mycket volter, ökningar, motställde osv. Fokus idag var på våran sits innan, över och efter ett hinder. Väldigt nyttigt! Korvete tyckte det var super kul att hoppa, och även jag.. Som inte hoppat på ganska länge! :)

Efter ridpasset var det att göra höpåsar, och sedan fixa häst nr 2 - Fleur!
Vi jobbade på kvarts linjen mestadels av ridpasset, ställde och motställde, skänkelvikningar, osv. Idag tänkte jag mycket på min yttertygel och då kände jag enorm skillnad! Hon blev SÅ fin. Riktigt rund och stadig i formen hela tiden!! Galoppen kändes helt underbar. Lätt det bästa ridpasset nånsin på ponnyn! Efter sa kjelle "det har hänt mycket mellan dig och Fleur och det är jättekul! Det var väldigt många gånger hon var jättefin och allt såg okompliserat ut. Nathalie, ALLT var posetivt idag!"
Kommer kunna leva på det här ridpasset länge! Är super taggad inför söndag :)

En bild på Fleur innan ridpasset, och en bild på Korvete när hon tävlar.

/NATHALE


Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0