Dagens ridpass på ovalen

Precis som rubriken lyder red jag ute på ovalen idag. En liten 8:a slinga som går vid våra sjukhagar och vanliga hagar. 
Det blåste ganska mycket och såg ut som om det skulle bli storm när som helst typ men tänkte att jag rider på till det börjar men det blåste iväg!
I början var han kanske lite spänd men blev avslappnad så fort jag började trava igång honom. Fokuset var en låg form hela tiden och det hade han! Bitvis kunde han bli lite spänd och hoppa till åt något men kom tillbaka direkt efter. 
Sedan galopperade jag igång honom och hans galopp var väldigt fin. Stor och bakbensaktivitet. Så red galoppen låg där med, lite svårare att få honom låg i galoppen men det gick riktigt bra! Han brukar ha svårt för det eftersom han måste jobba med bak då men idag var han verkligen jätte fin. 
Efter jobbade jag lite i skritt på kortare tygel. Eftersom det typ bara är raksträckor så blir det svårt att böja honom ibland och så men gjorde lite öppnor, slutor, skänkelvikning, framdelsvändningar och så! Sedan jobbade jag lite nedsittande i trav och jobbade även lite kortare galopp. 
I slutet var han så fin så jag bara satt och log. Han hade så fin kort galopp och jag tänkte bättre än så här blir det aldrig!!! men det är klart han har mycket kvar men det är så himla härlig känsla då galoppen vanligtvis är hans dåliga sida. 
Jag tränade blandannat halt från galopp och galopp från halt och han var så duuktig! Vi har ju precis börjat med det så från galopp till halt har han lite svårt och fattar inte så han travar alltid några steg men en gång fick jag till det riktit bra!
Är så himla stolt över honom, hoppas bara han kan ta energin in i ridhuset sen och få samma galopp där. Ojojoj vad han kommer kunna göra då!
 
Bloggningen har varit lite dålig i helgen pga att jag var på fest i fredags direkt efter skolan och på lördag åkte vi till landet (inget internet) Men nu är jag hemma. Trots typ fyra prov i veckan så ska jag försöka blogga på bra!

Kommentarer
Postat av: Sandra

sv: Tack! Hon är 163cm :)

2012-09-23 @ 22:12:28
URL: http://ohlen.blogg.se

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0