Tagga tävling imorgon

Har varit i stallet i många timmar idag! Fixade alla hennes grejer först, sedan hämtade jag in lilla hästen. Red. Och efter så duschade jag henne, flätade svansen så den ska bli vågig imorgon, mös och bara taggade till!

Åter till ridpasset, när jag tog tyglarna så tänkte jag så som Nathalie förklarade för mig igår kväll på sms, att ''lösa'' alla ''problem'' genom att driva ungefär. Och det funkade välidigt bra, hon kändes frammåt och posetiv redan i framskrittningen. Började sedan trava, i en lite lägre form, mest för att bara känna vart jag hade henne. Sedan kortade jag tygeln, och krävde mer. Red några travökningar, gjorde några halter, samt igångsättningar. Galopperade henne på en stor volt, och ibland red jag ut på fyrkanten och ökade på långsidorna, på kortsidorna minskade jag galoppen, och sedan ökade jag på nästa långsida, sedan in på den stora volten igen, osvosv. Hon kändes fin i galoppen och jag var såå nöjd. Tog en skrittpaus på helt långa tyglar. Passade då på att skritta programmet. Sedan när jag tagit tyglarna igen så började jag jobba nedsittning, gjorde några tiometers volter, någon skänkelvikning, men sedan var det dags att rida igenom programmet. 

Red igenom programmet två gånger. Första gången kändes det sådär. Formen var lite sådär, vägarna och hörnpasseringarna var inte dom bästa (tar på mig det,slarvade lite,hehe). Men sedan tog vi nya tag, och red igenom det igen, och då kändes det bra! Hon var JÄTTEfin i formen, stadig hela tiden. 

Det ända som gör mig osäker inför imorgon är galoppdelen i programmet. Hon har brytit av några gånger nu när jag gjort förvänd ökad galopp. Men det beror väldigt mycket på mig, jag håller inte om för mycket. Men samtidigt, håller jag om för mycket och liksom ''stör'' henne så blir hon lite irriterad. Som igår, då gjorde hon världens bocksprång, och iväg i en okontrollerad ökad galopp, hahah! 

Eclaire var sååå mysig efter ridpasset. Här är några bilder från dagen. 
NU ÄR VI REDO FÖR TÄVLING!

Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0