Pain in the ass

Det var precis vad Amoure var idag, han hade alldeles för mycket energi och kändes som en bomb på väg att explodera, haha.
Jag red i ridhuset, vilket var tur med tanke på att det där finns både väggar och hörn för att få stopp på galna ponnysar med.
Skritten kändes helt okej, ibland spände han sig lite. Traven däremot var nästintill katastrof... Huvudet rakt upp i vädret och springa så fort som möjligt var vad unge herr Amoure ville göra.
Jag gav upp traven ganska snabbt och fokuserade istället på galoppen där det alltid är mycket enklare att få honom fokuserad. Han gick delvis okej, delvis bakom hand och delvis som en kamel, hela tiden i ett rasande tempo, men mycket bättre än traven!
Efter mycket om och men blev galoppen okej och jag gick ned till trav igen. Det gick lite bättre men han ville fortfarande springa så jag galopperade lite till. Varierade lite gångarter och gjorde mycket övergångar.
Till slut fick jag någorlunda ordning även på traven och han var lugn (efter fyrtio minuters hårt arbete...) och då nöjde jag mig (;


Kommentarer
Postat av: Elin

Haha, låter som ett rätt jobbigt pass... Men du gör verkligen ett bra jobb med honom, superfin e han :)

Hörde att du hade gjort Saras (mingus.blogg.se) header och undrade om du kanske skulle kunna hjälpa mig också? Lyckas inte riktigt själv...

2012-10-04 @ 17:37:15
Postat av: Johanna

Kan du inte berätta med utförligt om din och amoures histora? Hur började du? :)
Kram

2012-10-04 @ 20:53:14

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0