Gårdagens ridpass

Red Fleur! Åh det var så roligt att sitta på ponnyns rygg igen!

Vi värmde upp hästarna på två volter och på volten skulle vi skjuta ut bakdelen, tänka som en öppna. Sedan skulle vi galoppera på volterna, motställa och ställa, samt skjuta ut bakdelen även i galoppen. Sedan red vi fyra serpentiner, och första skulle vi rida in med skjuten bakdel, som en öppna, på mitten skulle vi göra en sluta, och sedan ut i en öppna åt andra håller. Svårt att förklara, haha! Sedan red vi snett igenom och då red vi en sluta hela snett igenom.

Fleur kändes något spänd, men det var för att jag kom åt henne så mycket att det blev jobbigt för henne, och då försökte hon slippa undan, genom att bli spänd. Kjelle sa att vi absolut inte ska "pressa" henne såhär mycket på en framridning, men när det är träning så kan man testa och se hur hon reagerar när man ställer lite högre krav. Eftersom jag känner henne så pass bra som jag gör, och vet hur hon funkar, så kan jag pressa henne lite mer! Hon reagerade också väldigt mycket på mina sporrar, men det är väl för ingen annan än jag får rida henne med det. Fick även reda på en sak som händer torsdag, fredag, lördag och söndag innan nyår, mer om det sen! ;) /NATHALIE


Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0