Ny trend?

Här om dagen såg jag Adelindes häst Parzival med tofsar i hela manen och jag tänkte "vad har kvinnan hittat på nu?! Ser ut som Pippi" Efter ett tag av funderingar tänkte jag att hon gjort så för att manen skulle ligga still, men på ett omslag till Hippson? Konstigt. 
Sedan i helgen då vi var på hopptävling såg jag flera ryttare som satt tofsar i hela hästens man och jag tänkte att de måste blivit galna men tänkte att det är väl fortfarande för att hålla manen på plats, någon praktiskt lösning liksom?
Men när jag kollade upp det när jag kom hem visar det sig att det är en ny trend. Alltså att sätta massor med tofsar i manen, till och med Maria Gretzer skriver om det och tycker att det är snyggt. 
Alltså så där ser ju min häst ut när jag förbereder honom för knoppning och då brukar jag skoja om att han är pippi långstrump?
Den här trenden måste ju ha kommit ifrån just det att de ska knoppa men inte orkar göra klart eller vad tror ni? Det ser i vilket fall groteskt, slarvigt och oklart ut. FULT
Det värsta med det är ju att manen ser helt ojämn ut, som om hästen gått i skogen hela livet och ingen har orkat fixa till manen.
Sen är det mer förståeligt att hoppryttare gör det för att de inte orkar göra något med manen, MEN då världens bästa dressyrryttare gör det är det något fel på världen. 
Hoppas trenden försvinner snart, för det är ju bara för FULT. BORT BORT BORT.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0