Mental utveckling

Det är helt sjukt hur min älskade lilla pluttponny har utvecklats under det dryga året jag ägt honom! Jag skriver så ofta om hans kroppsligga och ridutvecklingen, men nu tänkte jag istället skriva om den mentala som jag nästan tror är ännu större!
Amoure är en ganska nervig ponny, ibland blir han nervös och spänd och det är helt normalt. 
När Amoure kom kunde han inte stå stilla i stallgången (dock inte så konstigt, han hade väl aldrig riktigt stått så heller), det gick inte att gå in i spolspiltan (läskigt, läskigt), det var läskigt när någon skulle byta täcken, transporten var hemsk och så vidare och så vidare.
Har det då blivit någon förbättring? Ja!
Amoure lastar i princip sig själv nu, han går rakt in och jag kan lasta ut honom helt själv då han väntar tills man säger till. Märks hur kul han tycker att det är att åka iväg!
Det är inga som helst problem att duscha honom, han kan bli lite rastlös ibland men det blir han för det mesta ;)
När hovslagaren kom på besök var han väldigt reserverad men nu har han lärt känna Maria och är mycket trevligare att handskas med!
Första gången vi åkte iväg gick det inte ens att sadla då han sprang runt, nu står han helt stilla vart vi än är, kan stå i transporten i flera timmar mellan klasserna på en tävling och ändå leverera vinster.
Det finns så mycket mer, men vi börjar såhär!
 
Det kallar jag en stor utveckling för en liten femåring. Min fina femåring!
 

Kommentarer
Postat av: Martina

Ni är superduktiga! Tove, kan du inte skriva om din utveckling sen du fick Amoure också? Hur det har utvecklat din ridning. Det tycker jag skulle vara kul! :D

2012-11-29 @ 15:48:38
Postat av: Emilia

Superfin blogg du har, riktigt riktigt fin!! :) Vill du göra länkbyte? Kram!

2012-11-29 @ 19:45:27
URL: http://emiliasiminski.se
Postat av: RetardRiders- Martina

Hej! Nu har vi släppt ett nytt avsnitt av Hästblogg Nytt, denna gången är det en parodi på Henrik Barry! Gå gärna in och kika :D

2012-11-29 @ 21:45:00
URL: http://retardriders.blogg.se
Postat av: Mikxki

Vilken härlig bild :)

2012-11-29 @ 22:17:27
URL: http://mikxki.blogg.se
Postat av: Anonym

Verkligen döööör så snygg header, vem har gjort den?? Eller har jag missat det? xD
Bloglovin' byte? :D

2012-11-29 @ 22:36:26
Postat av: Josefin

Vooops , råkade skicka, trodde den kom igåg mina uppgifter :$

2012-11-29 @ 22:37:51
URL: http://fotojosse.blogg.se

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0