Martin Ågevall träning

Idag stoppade vi Yngve i transporten och gav oss iväg till Lejondal Gård för att träna för Martin Ågevall! 
Jag red fram en kvart ungefär och skrittade bara fram och travade lite i en låg form. Tog även galopp i låg form i båda varven. Sedan kom Martin och jag berättade om oss och våra problem vilket är så klart galoppen. 
Jag red på en 20 meters volt medan Martin hjälpte mig. Fokuset var att få honon att jobba rätt. I vänstervarv så flyter han lätt ut mot ytter. Så vi motställde honom och då kom bakbens aktiviteten. Vi galopperade mycket och Martin sa till mig hur jag skulle göra och det blev riktigt bra men det var riktigt jobbigt också för oss båda!
Det var jobbigt för honom eftersom han måste jobba"rätt" hela tiden vilket är hårt för honom så han försökte smita och då måste jag sitta och putta tillbaka honom på rätt ställe hela tiden osv vilket gjorde oss båda väldigt svettiga haha! 
I höger var det lättare och där jag jag ställa honom lite utåt också. Blir lätt att han överställer. Men också att jag ska putta ut honom med inner och fånga upp i yttertygel. 
Det var väldigt kul och Martin sa att fortsätter jag jobba honom så här i galoppen i bara en månad är vi redo för LA då! Vilket såklart är super kul eftersom jag inte planerat att starta LA förrän ett halvår. 
En tjej som red samtidigt som mig i ridhuset sa att det såg jättefint ut, att Yngve såg fantastisk ut och att vi var ett perfekt par. Sånt gör mig såååå glad då någon man inte känner säger så som dessutom rider runt på jätte stora fina dressyrhästar.
Min lilla prins kan också!
Mamma fotade inte så mycket, faktiskt bara typ 6 bilder, hon filmade istället nästan hela tiden, så film kommer!

Kommentarer
Postat av: Malin

Fina ni är!

2012-11-03 @ 15:15:10
URL: http://malinottenback.blogg.se

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0