Markarbete på största hästen

Brukar alltid ha Fleur på fredagarna, men idag fick jag rida stora Everest då avståndet mellan travbommarna inte skulle stämma om jag hade lilla Fleur, då alla andra rider storhästar i min grupp. 

Vi värmde upp i skritt, trav och galopp på fyrkanten, la någon volt då och då. Sedan började vi jobba med bommarna. En av övningarna var att vi skulle rida sicksack mellan några bommar, in på en båge och över upphöjda travbommar, in på en liten volt och över en bom där. En annan övning var att vi skulle rida som serpentinbågar, över bommar som låg på medelinjen. Vi gjorde även någon skänkelvikning.

Everest var jätte posetiv till allt! Han blev taggad och jätteglad över att gå över bommarna. Ville fram i trav när vi skritta osv. Kände att jag kunde reglera tempot bra, och att han lyssnade på mig. Kul häst!



Kommentarer
Postat av: Malin

Haha, ingen liten häst det där inte ;)

2012-12-01 @ 08:43:52
URL: http://malinottenback.blogg.se

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0