Lisaträning söndag 18/11

Yngve kändes ganska fin. Vi jobbade vidare på skänkelvikning och stretch för att få igång bakbenen. Han blev väldigt fin. Vi tränade innanför spåret, vilket jag måste göra mer för han tappar balansen lite. Vi gjorde även lite tio meters volter. Han kändes fin men det var jobbigt för honom eftersom han jobbade rätt så bensinen tog lite slut haha. 
Sen tränade vi ryggningar. Jag ska göra så att jag bara gör en ryggning ungefär var tredje gpng så han inte lär sig att rygga av sig själv. Jag ska även tänka mig att använda mina hjälper så som han flyttar benen så får man en bättre reaktion. Fick till några bra, men det viktigaste är att han gör en helt rak halt eftersom det är det viktigast för att få till en bra ryggning. Så det ska vi träna mer på. Men annars sa Lisa att ryggningarna borde inte bli några problem för Yngve gör dem ganska bra och verkar ha koll på vad han ska göra.
Efter det tog vi lite galopp bara på volten och såg till att den blev fin och att han tog jämt stöd innan vi avslutade! Var nöjd men hästen och han gjorde sitt bästa under hela lektionen!
Det som är kul också är att för varje dag så blir hans flyttningar i skänkelvikning mer och mer kvicka!

Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0