Hur mitt dressyr intresse började

När jag köpte Space (min förra ponny) så var det hoppning jag ville hålla på mig, det var en självklarthet! Hoppning var det ända som fanns i mitt huvud. Visst tyckte jag om dressyr, men inte alls på samma sätt som jag tyckte om hoppning. Som ni vet, i ett års tid, så kämpade jag med Space, att hon skulle ta förhållningar osv, jobbade även bort pelham på henne som hon ridits på vardagligt i flera års tid. Kunde rida henne på tredelat tillslut, hoppade även på det! Det blev en stor skillnad på ponnyn från när hon kom till mig till den dagen jag sålde henne. Men undertiden jag hade henne så blev jag mer och mer sugen på dressyr, då hon inte alls var en dressyr häst. (Startade henne en gång i dressyr, och då trodde hon att dressyrstaketen var hinder, så varje gång vi red mot en kortsida så tagga hon till för att hoppa). 

Började rida Fleur efter henne, och Fleur är en typisk dressyrponny. Hoppa kan hon, och hon gör det bra! Men dressyren är hon en klippa i! Hon kan alla skolor osv,hon kan allt. Så hon har lärt mig allt jag kan nu i dressyr. Hon var det första hästen jag gjorde en sluta på, den första jag gjorde en öppna på osvosvosv. Hon är inte ALLS lätt i dressyren som hon kanske framstår som, hon gör ingenting och inte ryttaren ber om det och är bestämd! Pågrundav hennes stobeteende så har hon lärt mig så himla mycket! Fleur har även gett mig så otroligt mycket! Inte bara ridmässigt, utan allt runt om, hennes personlighet är precis så som min drömshästs personlighet är! Hon är min drömhäst.
Har sagt det, men säger det igen, är oerhört glad att Kjelle ger mig den här chansen!



Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0