Hoppträning igår

Igår hopptränade jag för Leif på andra sidan, med helgens utklädnad på mig. Haha.
Kändes lite lustigt att rida med kjol och halsduk, men det gick alldeles utmärkt. Red även fram med vingar på benen för att se om han reagerade, vilket han inte gjorde :)
Vi började med att hoppa fram på en oxer i trav, och då kändes Amoure väldigt lugn. Skönt! 
Sedan jobbade vi mycket med svängar och att vi skulle höja och leda med innerhanden i svängen för att få hästen mer på bakbenen. Det funkade bra och Amoure hoppade bra och jag fick igenom honom bättre och bättre i svängarna. Jättekul!
Sedan hoppade vi bana och jag hoppade den på 90 cm, en grundomgång som kändes ganska bra. Han började bli lite trött men han kämpar ju alltid! Felfritt i alla fall och sedan höjde vi 10 cm och red en omhoppning. Där fick jag ett nedslag på ett räcke där han kändes väldigt trött, men överlag hoppade han upp sig fint :)
Gammal bild

Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0