Gårdagens longering

Igår longerade jag Yngve. Han skulle egentligen vila men han har så mycket energi just nu att det sista han vill är att vila. 
Vi höll till på ute volten och början gick det rätt ut sagt skit haha. Han bara vände huvudet mot mig och "lekte" liksom. Man kan ju säga att jag blev väldigt väldigt frustrerad och mamma var sur och ville inte hjälpa till. 
Men sen efter ett tag kom Sara, som står i öve, ut och gav mig några tips som verkligen fungerade super. 
Jag skulle liksom gå bredvid eller liksom parallelt med hans huvud, inte bakom eller i mitten. Då jag gjorde så kunde han inte vända in och det gjorde att han gick flyt framåt. 
Efter det vände han inte in en enda gång och jag gjorde alla gångarter i båda varven innan jag avslutade. 
 
Ska iväg till stallet snart och rida lite! Har ingen plan riktigt. Kommer nog fortsätta med ryggningar, skänkelvikningar och öppnor/slutor. 
Ska nog kolla upp någon LA program och rida det. Kanske rida igenom LB:3 också (:
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0