Dressyrens hjälmmode

Det känns som om modet för dressyrhjälmen håller på att ändras ganska mycket! Jag själv har ju en Charles Owen John Whitaker hjälm, den typiska dressyrhjälmen (fast från början hopp och fortfarande hopp). Eller snarare dessa typiska sammetshjälmar är den typiska dressyrhjälmen. 
 
 
Men sedan de stora stjärnorna och idolerna börjat rida med hjälm så använder de hårda hjälmar. 
 
Jag själv har alltid hatat hårda hjälmar men det känns som om jag långsamt förändrast. Egentligen tycker jag nog att dessa hjälmar bara ser ut som cyckelhjämar men om några år då min Whitkaer inte pallar längre så blir det nog kanske en Uvex hjälm eller liknande.
Kontigt hur man kan ändras nå mycket beroende på vad andra gör och har på sig!

Kommentarer
Postat av: Frida

Jag ska köpa en svart GPA

2012-11-20 @ 17:38:48

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0