Dagens tävlingsresultat

Jag är helnöjd! LA debut, på en häst jag aldrig tävlat, och som jag ridit max 5 gånger! Och vi red på godkänd procent i LA, gaaaalet.
 
Hade inte alls höga krav, tänkte att det fick gå som det går. Och jag tror att det gjorde att resultatet blev som det blev - bra! Hade jag haft för höga förväntningar på både mig och Korvete så hade det inte alls gått lika bra! Såg det som en kul grej helt enkelt.

På framridningen så red jag henne först lång och låg, sedan plockade jag upp henne i den formen jag ville ha henne. Gjorde mycket volter samt böjdaspår i skritt och trav. I galoppen gjorde jag tiometersvolter då och då, annars red jag på fyrkanten.  Hon kändes fin, frammåt och glad! Red inte mycket galopp, vet inte riktigt varför, men jag kände att det var viktigast med traven kanske. Gjorde några ökningar i alla gångarter och någon skänkelvikning innan jag gick ut och skrittade henne för att vänta på våran tur. 

På banan blev hon lite fundersam precis när vi kom in i ridhuset, men släppte på en gång när jag började trava. Det som är skönt med henne är att när hon blir stressad så bromsar hon, helt tvärt emot Fleur. Fleur blir springig och energisk. 
Visste redan innan då jag pratade med Agneta (Tävlar Korvete regelbundet) om hur ryggningen skulle bli. Agneta berätta att Korvete knappt kan ryggning. Korven är 7 år och förstår inte riktigt vad man menar. Så fick -2 poäng då jag inte visade ryggning. Och sedan glömde jag en skänkelvikning så där fick jag också -2. Fick totalt blackout, och kom på precis när jag passerad A att det skulle vart skänkelvikning där, så gjorde en volt och gjorde om den. Skänkelvikningarna blev bättre än vad jag vågat hoppats på!
Jag skrev igår att jag inte riktigt visste hur galoppen skulle bli, men hon klarade tiometersvolterna i galopp utan problem! Halvt igenom i galopp klarade hon, men bröt av i den förvända i första galoppdelen. I andra galopp delen så klarade hon en bit på förvända, men är jätteglad för att det blev bättre i den andra!

Det var 3 olika dommare,vilket är jättekul tycker jag då man får 3 åsikter osv. Fick 6or och 7or, någon femma och en 4a på mina 3 protokoll. = SUPERNÖJD! 
Kommentar från domare nr1: Mycket mjukt och harmoniskt program som behöver några justeringar för att bli ännu bättre! Speciellt våga visa lägningarna! Duktigt ekipage! 60.00%
Kommentar från domre nr2:Mycket mjukt ridet. Nästan för mjukt eftersom hon bröt av för dig. Du sitter jättefint men behöver inverka mer hela tiden. Lycka till! 57,11%
Kommentar från domre nr3: Tappar ibland bjudning. Red mer fram till handen. Mjukt ridet! 55,92%
Fick 6or och 7or på gångarterna, framåtbjudningen, min sits och hållning och hörnpasseringar.

Så glad att alla tre skrev att jag red mjukt! För det är något intryck jag vill ge! Jag är även hur glad som helst över min procent!! Hade knappt vågat tro att vi skulle få över 55%

Kommentarer
Postat av: Martina

Kul! Grattis! :)

Svar: Åh tack Martina :)
Tove Nodemar

2012-11-18 @ 23:29:44
Postat av: Sara

Grattis bästa ni!! :) <3

2012-11-18 @ 23:47:20
URL: http://sarahermansson.se
Postat av: Mikaela

Grattis! :D Va roligt att det gick så bra! :)

2012-11-19 @ 00:33:57
URL: http://mikzzan.blogg.se
Postat av: Isabelle

Grattis! :)
Fast det är ju inte godkänt eftersom man slår ihop procenten och delar på tre :P

2012-11-19 @ 12:11:50

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0