Dagens hoppträning

Innan jag börjar förklara massa färger på hinder osv, så visar jag er hur banan såg ut, haha!

Vi hoppade fram på två kryss i trav, och sedan i galopp på samma två kryss(de gröna) Sedan hoppade vi det röda hindret, och när allt kändes bra så hoppade vi även det rosa hindret. I slutet hoppade vi en liten bana på kanske 70 cm, Fleur kändes fin och vi fick många fina språng. Allt kändes kontrollerat, exakt som det ska vara. Sedan höjde Kjelle alla hinder så dom låg på 90cm - 1m, och jag kände mig konstigt nog inte alls nervös, pirrig eller osäker (Har inte hoppat på ett halvår). Men det är för jag är så trygg på Fleur, känner henne utan och innan i dressyren, så det hjälper oss i hoppningen. Fick ett stopp på ettan, men det berodde på att jag red annorlunda mot hur jag red tidigare, jag liksom red långsammare och mer förhållningar än tidigare. Så red an mot ettan igen, och då med mer fart och som jag red innan, och då hoppade hon det superfint! Tvåan och trean hoppade hon bra, men sedan sprang hon förbi fyran, och det är så hon är sa Kjelle. Hon kan bara få för sig att springa förbi den enklaste, lägsta hindret i hela banan bara för hon känner att ryttaren inte är med ordentligt. Därför sa Kjelle att jag skulle rida ihop henne lite extra och benbenben. Och då hoppade hon fyran jättebra, och sedan bara för att, så sa Kjelle att jag skulle ta trean (de röda) för att få en bra känsla. Och då hoppade hon JÄTTEfint! Så nu vet jag vad jag ska tänka på tills nästa gång. 
Min syster och pojkvän filmade mig idag när jag hoppade, så filmer kommer!!

Kommentarer
Postat av: Sara

vad kul natta :DD<3

2012-11-02 @ 23:31:57
URL: http://sarahermansson.se

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0