byta bett

Som nästan alla säger är det väldig bra att ofta byta bett. 
Nu har jag ridit på tredelat i över ett år eftersom det är det som fungerat bäst. Men om jag uppfattat det rätt så gick han även på rakt bett då vi köpte honom. Men jag trivdes inte med det så bytte. 
Men nu när tälingssesongen är slut ska jag nog prova lite olika, både tvådelat och rakt och se om det blivit någon skillnad. Vem vet, han kanske trivs bättre på dem?
 
Han går ju just nu och håller på med munnen i dressyren, gapar och flärplar med läppen så kanske ett nytt bett kan få honom att fokusera mer på bettet än överläppen? Inte vet jag men det kan bli intressant att prova! Återkommer då jag gjort det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0