Amoure september 2011

Tänkte skriva ett inlägg om varje månad med Amoure, vad vi fokuserade på och sådär, nu när jag har haft honom i över ett år och vi har kommit en bit på vägen (:
 
September 2011 var första månaden jag hade Amoure, och jag tog det därmed väldigt lugnt (:
Vi började med lite lätta ridpass på ridbanan och någon sväng i skogen, men jag hade ingen sadel så jag var tvungen att låna. Sadelprovning och sedan fick vi hem två sadlar en vecka senare.
Fokuset låg mycket på att hitta rätt framåtbjudning, framförallt i ridhuset. Amoure hade i princip aldrig gått i ridhus och tyckte att det var både ganska tråkigt och jobbigt med alla hörn. Jag dressyrtränade en gång i veckan och fokus låg på att få honom framåt ordentligt. Det blev förstås bättre och bättre, och mycket jobb med galoppfattningar och liknande.
Jag  red ett litet markarbetespass i september, men med endast lite bommar (bommar är läskigare än hinder var dock Amoures åsikt).
I slutet av månaden fick Amoure lite vila när jag åkte utomlands, välförtjänt! :)
 
Vårt första pass med bommar.
Ja, jag red med halsring ;) För att slippa dra honom i munnen när han gjorde sina krumilurhopp ;)

Kommentarer
Postat av: mupp

Hur många besökare/dag har niii? :) Tjänar ni pengar på bloggen?? :)

2012-11-16 @ 16:11:05

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0