Dagens träning för Lisa

Idag red jag för Lisa, och jag tycker att det gick bra (:
Först red jag fram själv, lite lätt i skritt och trav och sedan galopperade jag längs fyrkanten på halvlånga tyglar så att han fick sträcka lite på sig.
När Lisa kom fick jag jobba på volten med att alltid hitta på något, övergångar, tempoväxlingar, ställning, flytta in bogen osv. Amoure lyssnade bra och gjorde det han skulle.
Sedan red jag lite galoppfattningar, han kickar inte längre men är lite långsammare i reaktionen. Lisa tyckte att jag gjorde en alldeles för stor grej av fattningen så jag fick sitta precis som jag sitter i traven och bara lägga bak ytterskänkeln lite, då gick det mycket bättre!
Sedan red jag programmet och Lisa gav mig poäng, hon är ju trots allt dressyrdomare :)
Första uppridningen blev lite vinglig, diagonalen rann han iväg lite på, volten var ostadig och serpentinbågarna lika så. Förlängda blev okej, andra volten blev bättre, då gick han stadigt men volten blev lite oval. Skritten kändes bra, men jag skulle behövt mer ben i upptagningen. Galoppfattningarna gick helt okej, volterna kändes ganska bra men han vinglade ut när jag sedan skulle följa spåret (han trodde att vi skulle in på volten igen).
Sista uppridningen blev lite sen för att han blev lite stark efter galoppen, men halten blev perfekt :)
Överlag är jag väl ganska nöjd, jag vet ju vad jag behöver träna på.
Halterna känns väldigt bra, han ställer sig alltid väldigt fint bara jag planerar.
Lisa tror att om jag rider riktigt bra (inte håller för mycket, mer ben. Våga riskera att han rinner iväg liite) så kan jag få mellan 65-70%, annars hamnar vi nog runt 62% trodde hon. Känns ju bra iaf :)
Jag avslutade själv med en galoppvolt och sedan längs spåret då jag verkligen pressade ut honom och då gick det mycket bättre och han blev inte lika stark :)
Amoure innan ridpasset (:

Kommentarer
Postat av: Hannah - En foto och hästblogg

Sv: Tack detsamma! Din ponny är sjukt fin! :)

2012-05-18 @ 20:17:10
URL: http://fotoochhast.blogg.se/

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0