Uteritt

Idag red jag ut tillsammans med Hannah på Grazie.
Första ridpasset för min del sedan tävlingen i lördags, och jag tänkte rida hur ont det än gjorde. Dock visade det sig vara betydligt lättare att rida än att gå. Tur det!
Vi red till Högvreten, skrittade och travade på ditvägen och sedan tog vi galopp när vi kom fram :)
I början red jag först, så Amoure fick sträcka på sig men andra varvet fick Hannah rida först så att Grazie fick bestämma tempot. Då fick Amoure verkligen jobba, eftersom att det är betydligt jobbare för honom att galoppera långsamt än snabbt. Men han var arbetsvillig och lätt i handen!
På tillbaka vägen galopperade vi uppför backarna och sedan skrittade vi nästan hela vägen, förutom lite trav på ängen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0