Uteträning

Idag har vi hopptränat för Tusse :D Vi var på den enorma utebanan i det härliga vädret och det var super!
Amoure var riktigt laddad, bockade och busade i galoppen men annars koncentrerade han sig bra på mig. Gick väldigt bra i början, han hoppade fint när jag satt mer stilla och sådär.
Sedan hoppade jag bana på 90 och Amoure blev lite trotsig, så han stannade faktiskt. Inte riktigt beredd på det, dock satt jag ju kvar men han har aldrig gjort det förut, haha.
Kom fram till att jag verkligen mesred, eller ja, jag "inomhusred" när jag måste rida i ett utomhustempo och sådär. Hoppade halva banan igen och satte en riktig galopp i honom, satte honom på rumpan och satt tillbaka själv. Jäklar vad bra det kändes!
Han hoppade fint, inte bara på teknik som han ibland gör utan en blandning av teknik och fart. Underbart!
'
Erin fotade så förhoppningsvis får jag bilderna om någon dag :D
Inte från idag, förstås. De kommer!

Kommentarer
Postat av: Fanny

Kul att det kändes bra på slutet! :)

2012-05-23 @ 21:28:02
URL: http://fawila.blogg.se/

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0