Thanks for being a fighter <3

Jag måste skriva av mig lite om min underbara ponny :)
Jag provred ju då Amoure förra sommaren, i juli för att vara exakt. Då var han grundutbildad, löshoppad och hoppad enstaka småhinder med ryttare.
Idag gör han klockrena sidvärtsrörelser, går stadigt i rätt form, kan korta sig i galoppen, hoppa bana på 90-1m, enstaka hinder på 110cm, börjar förstå galoppombyten.
Det här är bara en liten del av den utveckling han gjort i ridningen. Han har gjort en enorm mental utveckling också!
Att gå in och nolla båda rundorna, även debuten i 90, på sin andra lokala tävling tycker jag är en enorm prestation! Han är ändå en ponny med ganska mycket nerv, som blir lite nervös på nya ställen och spänd när det är mycket hästar.
Han är en otrolig ponny, en riktig fighter!
Om några år, när han fått lite mer rutin och lite mer träning, då kommer han visa vad han går för på riktigt! :D
Vad jag ser fram emot sommaren! Vi kommer göra så mycket roligt :D (avslöjar planerna inom någon vecka)
En fighter, det är vad du är <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0