Ponnyn var underbar idag!!!

Först måste jag bara säga att jag är otroligt glad att jag får träna och tävla Fleur! Världens finaste ponny enligt mig.
Först så jobbade vi i skritt på stora mitt volten, ställde och motställde. Sedan började vi med galopparbete, vi skulle galoppera på stora mitt volten och när man passerade medellinjen så skulle man göra en övergång till trav ungefär 2-3 travsteg, och sedan fram i galopp igen, antingen höger eller vänster ut mot a eller c. I början kickade Fleur i galoppfattningarna, men ju mer vi arbetade med galoppfattningarn så blev hon bara finare och finare! Efter ett tag skulle vi rida i förvänd galopp på volterna, det gjorde jag och Fleur bra, inga konstigheter alls! Efter galoppen var hon en dröm att rida, så mjuk och rund och fin i formen! I traven gjorde vi några flyttningar och jag passade på att öka traven på långsidorna,(måste träna inför tävlingen hihi) OCH GUD VILKEN KÄNSLA! Hon bara flög iväg och var kvar i en fin stadig form :') Avslutade med att trava på stora mittvolten och hon har aldrig varit så fin i formen som då! Hon hade bra energi och det kändes verkligen såååå bra :') JAG ÄR ÖVERLYCKLIG!
/nathalie


Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0