öppna och slutor med Lisa!

Idag var det dressyrträning på schemat.
Jag hade trott att det skulle gå dåligt men ikke sa Nicke.
Igår hade ju han varit lite stel och så och seg men idag var han pigg och stark istället. Han var lite stel också och hade svårt att böja sig utan höll sig rak och gjorde skänkelvikningar istället för böjningar.
Då lektionen började så löste vi problemet med att han tog bettet och blev stark. Vi gjorde så att jag varje gång han ville springa iväg så duttade jag med innertygeln åt sidan istället för bakåt. Då det slutade började vi jobba med öppna och sluta i båda varven. Det gick super och han fick verkligen sätta in det jobbiga bakbenet under sig! Den liknade jättemycket övningen jag la upp igår kul!
Efter det tog vi galopp och då vart han genast mjukare än på framridningen. Fick bara se till med min ytterskänkel att bakbenen inte flög iväg och även forma honom med innerskänkel! Duktig häst idag fast fick verkligen rida fram ett bra resultat.

Samma outfit som igår fast svart schabrak och lindor (:


Kommentarer
Postat av: Elin

Hej!



Jag skulle bli väldigt glad om du ville kommentera något i detta inlägg som du skulle vilja vinna i en bloggtävling!:



http://slowmotionphoto.blogg.se/2012/may/bloggtavlingsintresse.html#comment



Kram Elin :)

2012-05-04 @ 18:37:00
URL: http://slowmotionphoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0