Lisa lektion

Nu blev det ett väldigt sent inlägg med bara en bild för jag har spenderat HELA kvällen åt att fixa en ny design åt min lillasyster, vilket innebär att fota henne, redigera bilder, designa osv. Tog typ fem timmar haha. Det är först nu datorn blivit ledig att göra ett inlägg.
Jag trodde först vi skulle dö för att det var så varmt! Ridhuset var ännu varmare. Men konstigt nog var Yngve piggare än vanligt och super glad! Lille skrutt!
Red fram och gjorde lite olika öppna sluta, flyttningar på volter i skritt. Sedan red jag lite olika övergångar och såg till att han var mjuk och fin, vilket han var!
Jag och Lisa började som vi brukar, jag rider lite olika övergångar i en volt så fortsätter vi därifrån. Vi började att jobba med att övergångarna blev så mjuka som möjligt genom att han faktiskt använder bakbenen i dem. Det gick super och så fort jag gjorde rätt så gjorde han detsamma!
Efter det red vi öppnor och slutor fast på långsidan. Här vill han gärna hellre gå i skänkelvikning eftersom det är enklare för honom. men med lite övertygning gic det bra! Jag behövde bara kolla rätt och tänka rätt så gjorde han det, även om det var lite jobbigt för honom eftersom han fick använda sitt svaga bakben.
i andra varvet var han så söt för, i vanliga fall då han tycker något är jobbigt blir han bara seg men nu så tolkade han varje hjälper som en galoppfattning, söte!
Men även här gällde det bara för mig att sätta mig ner i sadeln så jobbade han rätt!
i galoppen blev han lite stark men superfin! Kunde rida en kort och härligt luftig galopp som jag knappt gjort tidigare. Han var verkligen jättefin och vi fick massor med beröm av Lisa! Tänk att ha gått från att knappt kunnat fatta galopp och göra en skritt övergång till att träna delar i medelsvåra program. Min häst bara levererar gång på gång!
Var vääääldigt glad och nöjd efter och det var nog Yngve med, speciellt efter han fick ett bad och fick rulla sig! (mitt på grusplan också hehe)
En bild från idag! Massor med fler kommer, men ni får vänta tills imorgon/idag (Skriver typ klockan ett på natten)
image description

Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0