Gladö Ridsällskap LC:1

Har haft massor med otur i turen. Vi hade ju tur med vädret men då vi skulle lasta ville inte Yngve in i transporten. Tillslut gick han in (han brukar alltid vara lättlastad)
Då vi är där och ska lasta ur så fastnar tyglarna och hela tränset går sönder = lös häst. Vi fångar honom men vi har inget träns och det är 10 min tills jag ska börja rida fram. Vi är alltså redan sena.
Jag springer upp till sekritariatet där ALLA är super gulliga. De skickar iväg efter någon som kan hjälpa medan de övertygar mig om att jag kommer att hinna. Väntar i fem-10 min tills en tjej kommer fram och jag får välja vilket träns jag vill av ridskolans hästar.
Hon springer med mig ner till Yngve och vi hjälps åt att trixa och fixa tills det fungerar. Nu är det tio minuter kvar till start. Vi springer upp till ridhuset och jag hinner ta ett varv i trav innan jag springer med Yngve till tävlingsbanan.
In och vi rider programmet:
För det första jobbade han inte alls med bakbenen vilket resulterar till att han inte är helt eftergiven på tygeln. Han kröker på nacken, men han jobbar inte, stackarn.
Men han gör ALLT jag ber honom om. Blev ju då taktmissar och att han gick mot hand flera gånger. Han gick alltså inte så bra men han stälde verkligen upp. Det hela sluade på exakt 60,00%
Ni skulle vetat hur irriterad och ledsen jag var eftersom jag visste att det hade blivit så jäkla bra om vi hade fått rida fram. AJA, satt och tittade lite på ekipage mellan klasserna och då bestämde jag mig för att ta revange som FAN i nästa klass.
Jag tycker dock 60% tyckte jag var lite snålt efterom vi inte gjorde några stora missar. Men aja!
image description

Kommentarer
Postat av: Tussie

Snålt :(

2012-05-14 @ 08:29:01
URL: http://londonryttaren.blogg.se/
Postat av: Tussie

Sv till Tove; Ja, hade tänkt börja använda det nu till sommaren ;) London har ju ändå teddyfodring i sina..

2012-05-14 @ 08:30:03
URL: http://londonryttaren.blogg.se/

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0