Gladö Ridsällskap LB:1

På väg upp till framridningen kände jag att Yngve verkligen ville ta revange. Han kunde knappt stå till och stutsade runt glatt. Jag försökte skritta honom i en låg form ett tag innan jag gick in i ridhuset.
Tror jag tog tyglarna och skrittade honom. Gjorde öppna och slutor, skänkelvikningar och halter. Han var supertaggad!
Då jag tillsut lät honom trava var han jätteglad haha. Han gick verkligen jättefint. Lite stark i munnen ibland men det gick lätt att korrigera. Red lite galopp (även där bockade han en gång haha) Innan jag satte mig ner i traven. Då gjorde jag mest saker som kommer upp i programet, halter, serpentiner osv. Gjorde även 15 meters volter i galopp och ökningar i galopp. Tror jag tog en ökad trav en gång och den satt super.
'
Inne på banan taggade han till ännu mer hahaha söthäst. Tog en galopp och han bockade igen hahah. Men efer det gjrde jag några fattningar till bara för att han skulle sköta sig och det gjorde han.
I hela programmet gick han verkligen JÄTTE fint. Har nog aldrig ridit honom så fin under programmet och han var så himla sammarbetsvillig. Dock gjorde jag massor med missar haha. Första är att jag inte låter honom landa i halten rätt, så han rättar till den genom att ta ett steg bak. Sen flöt det på riktigt bra tills jag tryckte in honom lite för mycket mot staketet så mitt ben slår till staketet vilket gör att han hoppar åt sidan (KLANT AMANDA!) Sen i den ökade skritten blir jag över ambiskös och vi får trav inslag. Efter skritten är jag inte riktigt med så han börjar titta på något på ängen. I galoppen börjar det bra men då jag ber honom att samla ihop sig istället för att springa så fort han kan langar han en till spark haha gulle, han ville bara till den där lkade galoppen. Och ja då den kom så drog han iväg för fulla muggar, vilket ledde till lite svårt att hitta broms haha. Aja, hur som helst, han gick hur fitn som helst, vi var nog båda liiite för taggade, men huvudsaken var ju att han tyckte det var så himla kul.
Dommaren skrev efter att vi hade mycket fin trav och mycket fint takt, vilket var precis så det var. Men eftersom vi la in missar i nästan allt slutade det på 54,80 % haha inte så kul kanske, men nästa gång får jag se till att inte göra missar.
Åh ha är så fin min bebis! Trots alla missar så njuter jag verkligen av att se den här videon
image description

Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0