Gårdagens ridpass

Igår red jag Sara och Erins ponny Mingus på ridbanan. Det var väldigt varmt, så red inte alls länge, ca en halvtimme. Mest skrittjobb, men travade också. I skritten började jag med att jobba honom i en låg form. Försökte motställa lite men då tröck han in bakdelen mot mitten, men då la jag på spöt lite på rumpan och då flytta han ut baken och började arbeta. Flyttade honom lite på volten, och då blev han fin! I traven så strävade jag efter att få ett bra stöd och att han inte skulle springa ifrån arbetet, utan vänta på mig! Tycker han blev fin även i traven. Så jag gjorde lite halter från trav. Övergångarna till halt var bra, men väl i halten tar Mingus upp huvudet och blir stum i handen. Gjorde några fler halter, men samma sak hände. Så när vi hade gjort halt, så ställde och motställde jag honom, då blev han mjukare. Och efter det så var han mycket bättre i halterna, kul!
Sara fotade och filmade, så bilder och film kommer :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0