Dressyr i ridhuset

Eftersom det regnade och jag ändå tänkte rida dressyr så blev det i ridhuset :)
Red fram lite lätt i skritt och trav och sedan red jag programmet på en gång. Ville rida honom då han var lite mer spänd för att veta mer hur jag ska rida honom i helgen.
Han var dock hur fin som helst! Hade som sagt inte ridit fram så länge så det var lite smågrejer som inte stämde, skrittövergångarna blev lite hackiga och han drog iväg ytterst lite i avsaktningarna från galopp.
Red programmet ett par gånger, kändes bättre och bättre. Han lyssnade väldigt bra! Sedan red jag lite programdelar från de programmen jag ska rida i sommar.
Provade bland annat galoppdelen i debutantprogrammet, trodde att han skulle ha väldigt svårt för det men det gick riktigt bra! Det är lite svårare, tjugo meters volt vid A, sedan mellan galopp längs långsidan och sedan arbetsgalopp längs kortsidan igen. Han svarade faktiskt riktigt bra tillbaka vilket jag inte väntat mig, härligt!
Han blev piggare och piggare under passets gång så jag passade på att rida lite travökningar längs diagonalen, och det kändes jättebra (: Han var väldigt härlig!
Imorgon ska jag rida för Lisa och på lördag är det tävling, nervöööööst.

Amoure beundrar sig själv på avstånd, i spegeln.


Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0