Dagens träning

Idag red jag för Lisa (:
Hann inte rida fram så länge eftersom att jag hade lite bråttom men han kändes rätt trevlig. Red lite övergångar och lite lätt i alla gångarter.
När jag började rida för Lisa jobbade vi mycket med att han inte ska tränga inåt, och det blev bättre. Jag fick vara väldigt bestämd och inte ge mig, i princip släppa yttertygeln och bara hålla fram innerskänkeln så att han inte smiter iväg med bogarna. Blev bättre i både trav och galopp!
Sedan fick jag rida programmet.
Första gången skulle jag bara rida, inte bry mig så mycket. Han kändes okej, blev lite vingligt och lite felställningar i serpentinbågarna osv.
Sedan red jag en gång till, och då sa Lisa vad jag skulle tänka på. Då blev det mycket, mycket bättre! Enda missen var väl egentligen sista uppridningen som blev väldigt... sen, men halten blev dock perfekt. Haha.
Jätteduktig ponny! Speciellt nöjd med galoppen i sista programmet som kändes väldigt bra jämfört med vad det ibland brukar.
Fick i läxa att försöka rida mycket program så fort jag rider dressyr, så att jag blir lite före i tänket. Men det blir nog bättre med träning!

Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0